Nieuwsbrief mei 2019

Goedemiddag,

Graag brengen wij u op de hoogte van de recente ontwikkelingen binnen het arbeidsrecht.

Onjuiste informatie in je CV is reden voor ontslag op staande voet
Werknemer die heeft gelogen over zijn opleiding en werkervaring, terecht op staande voet ontslagen. Meer lezen: klik hier.

Hoe zit het met het slapend dienstverband?
Na de uitspraak van het Scheidsgerecht voor de Gezondheidszorg hebben ook kantonrechters zich gebogen over de vraag of een werkgever kan worden verplicht om de arbeidsovereenkomst van een langdurig zieke werknemer te beëindigen en de transitievergoeding aan de werknemer te betalen. Meer lezen: klik hier.

WhatsApp op de werkvloer
WhatsApp-berichten zijn rechtsgeldig bewijs. Werkgevers en werknemers doen er goed aan een foto van hun verzonden brief of e-mail ook te appen aan de ander om discussie te voorkomen over de vraag of het bericht is aangekomen. Meer lezen: klik hier.

Ontslag op staande voet en toch een transitievergoeding
Hoewel de werknemer terecht op staande voet is ontslagen en hij ernstig verwijtbaar heeft gehandeld, heeft de werknemer recht op een halve transitievergoeding op basis van de redelijkheid en billijkheid. Meer lezen: klik hier.

Ontbindende voorwaarde koppelen aan de duur van een dienstverleningsovereenkomst is niet toegestaan
Het is niet toegestaan om in de arbeidsovereenkomst een ontbindende voorwaarde op te nemen die aan de duur van een gesloten dienstverleningsovereenkomst is gekoppeld. Meer lezen: klik hier.

Als u vragen heeft naar aanleiding van het bovenstaande, dan helpen wij u graag. Neem contact op via mail@sorensenadvocaten.nl of bel 010 – 249 24 44.